Silnik

Jaki silnik wybrać do Peugeota 2008? Kompleksowe porównanie jednostek

Michał Nowak5 października 20246 min
Jaki silnik wybrać do Peugeota 2008? Kompleksowe porównanie jednostek

Wybór silnika w Peugeocie 2008 to kluczowa decyzja przy zakupie tego popularnego crossovera. Model oferuje szeroką gamę jednostek napędowych - od ekonomicznych silników benzynowych 1.2 PureTech, przez mocniejsze jednostki 1.6 THP, aż po oszczędne diesle BlueHDi. Każdy wariant ma swoje zalety. Miejski kierowca doceni mniejsze pojemności. Osoba pokonująca długie trasy znajdzie coś dla siebie w gamie diesli.

Najważniejsze informacje:
  • Dostępne są silniki benzynowe o mocy od 82 do 200 KM
  • Jednostki diesla oferują moce od 92 do 130 KM
  • Silniki 1.2 PureTech są idealne do miasta
  • Diesle 1.5 BlueHDi sprawdzą się w trasie
  • Wybór zależy głównie od stylu jazdy i pokonywanych dystansów
  • Najpopularniejsze wersje to benzynowe 110 KM i diesel 102 KM

Dostępne silniki w Peugeot 2008

Jaki silnik wybrać do Peugeota 2008? Gama jednostek napędowych francuskiego crossovera jest bardzo różnorodna. Model oferuje zarówno ekonomiczne silniki benzynowe PureTech, jak i oszczędne diesle BlueHDi. Podstawową jednostką jest trzycylindrowy benzyniak o pojemności 1.2 litra dostępny w trzech wariantach mocy.

Wybór silnika do Peugeota 2008 zależy głównie od stylu jazdy i pokonywanych dystansów. Do miasta świetnie sprawdzą się wersje benzynowe o mocy 82 lub 110 KM. Na dłuższe trasy warto rozważyć mocniejsze jednostki benzynowe lub diesle, które oferują niskie spalanie. Każda z dostępnych jednostek ma swoje zalety i charakterystyczne cechy.

Nazwa silnika Pojemność Moc Moment obrotowy
1.2 PureTech 1199 cm³ 82 KM 118 Nm
1.2 PureTech 1199 cm³ 110 KM 205 Nm
1.2 PureTech 1199 cm³ 130 KM 230 Nm
1.6 THP 1598 cm³ 165 KM 240 Nm
1.6 THP 1598 cm³ 200 KM 285 Nm
1.5 BlueHDi 1499 cm³ 102 KM 250 Nm
1.5 BlueHDi 1499 cm³ 130 KM 300 Nm

Silniki benzynowe - charakterystyka i osiągi

Podstawowa jednostka 1.2 PureTech o mocy 82 KM świetnie sprawdza się w mieście. Silnik jest elastyczny i ekonomiczny, choć nie zachwyca osiągami.

Średnia wersja o mocy 110 KM to złoty środek. Zapewnia dobrą dynamikę i niskie spalanie, co czyni ją najpopularniejszym wyborem wśród kupujących.

Topowa odmiana 130 KM oferuje świetne osiągi. Sprint do setki zajmuje około 9 sekund, a elastyczność stoi na wysokim poziomie.

Mocniejszy silnik 1.6 THP 165 KM to propozycja dla lubiących dynamiczną jazdę. Unit charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i świetnymi osiągami.

Najmocniejsza wersja 1.6 THP 200 KM zapewnia sportowe wrażenia. To wybór dla entuzjastów szybkiej jazdy.

  • Niskie zużycie paliwa w wersjach PureTech
  • Dobra dynamika już od niskich obrotów
  • Cicha i kulturalna praca
  • Niezawodność potwierdzona przez użytkowników
  • Przystępne koszty serwisowania

1.2 PureTech - dla kogo będzie najlepszy?

Który silnik do Peugeota 2008 z rodziny PureTech wybrać? Bazowa jednostka 82 KM sprawdza się głównie w mieście. Jest ekonomiczna i wystarczająco dynamiczna do spokojnej jazdy.

Wersja 110 KM oferuje najlepszy kompromis. Samochód rozpędza się do setki w 10,5 sekundy, a średnie spalanie wynosi około 6 l/100km.

Topowy wariant 130 KM zapewnia sportowe wrażenia. Elastyczność i dynamika stoją na wysokim poziomie, szczególnie w trasie.

Wszystkie silniki PureTech charakteryzują się dobrą kulturą pracy. Trzycylindrowa konstrukcja generuje przyjemny, basowy dźwięk.

Porada eksperta: Na co zwrócić uwagę przy wyborze wersji PureTech?

Sprawdź historię serwisową i poziom oleju. Te silniki mogą zwiększać jego zużycie. Warto też zweryfikować stan łańcucha rozrządu oraz przepustnic. Regularny serwis znacząco wydłuża żywotność jednostki.

1.6 THP - sportowy charakter

Peugeot 2008 silnik 1.6 THP to wybór dla wymagających kierowców. Wersja 165 KM zapewnia sprint do setki w 8,5 sekundy przy zachowaniu rozsądnego spalania.

Najmocniejsza odmiana 200 KM oferuje jeszcze lepsze osiągi. Elastyczność jest imponująca, a charakterystyka silnika zachęca do dynamicznej jazdy.

Obie wersje THP wymagają jednak regularnego serwisowania. Koszty eksploatacji są wyższe niż w przypadku jednostek PureTech.

Czytaj więcej: Najmniej awaryjne silniki BMW serii 1 - ranking niezawodności i opinie

Jednostki diesla - specyfikacja i właściwości

Peugeot 2008 diesel czy benzyna? Jednostki wysokoprężne to świetny wybór dla osób pokonujących długie trasy. Oferują niskie zużycie paliwa i wysoki moment obrotowy dostępny już od niskich obrotów.

BlueHDi to nowoczesne konstrukcje spełniające rygorystyczne normy emisji spalin. Zastosowano w nich zaawansowane systemy oczyszczania spalin i wtrysk common rail.

  • Niskie zużycie paliwa (około 4-5 l/100km)
  • Wysoki moment obrotowy od niskich obrotów
  • Trwała konstrukcja potwierdzona przez użytkowników
  • Świetne osiągi w trasie

1.5 BlueHDi - ekonomiczny wybór

Silnik do Peugeota 2008 1.5 BlueHDi to świetna propozycja dla osób szukających oszczędności. Jednostka oferuje niskie zużycie paliwa i wysoką kulturę pracy.

Wersja 102 KM zapewnia wystarczającą dynamikę do codziennej jazdy. Moment obrotowy 250 Nm dostępny jest już od 1750 obr/min.

Mocniejszy wariant 130 KM to doskonały wybór do jazdy autostradowej. Sprint do setki zajmuje 10 sekund, a elastyczność stoi na wysokim poziomie.

Warunki jazdy 1.5 BlueHDi 102 KM 1.5 BlueHDi 130 KM
Miasto 5.2 l/100km 5.5 l/100km
Trasa 4.0 l/100km 4.2 l/100km
Cykl mieszany 4.5 l/100km 4.7 l/100km

1.6 BlueHDi - sprawdzona konstrukcja

Starszy silnik 1.6 BlueHDi wciąż cieszy się popularnością. Jednostka oferuje moce od 92 do 120 KM i sprawdzoną konstrukcję.

Peugeot 2008 silnik opinie użytkowników wskazują na wysoką bezawaryjność tej jednostki. Koszty serwisowania są umiarkowane.

W porównaniu do nowszej jednostki 1.5, silnik 1.6 charakteryzuje się nieco wyższym spalaniem i hałaśliwością.

Koszty eksploatacji poszczególnych jednostek

Peugeot 2008 silnik problemy najczęściej dotyczą zaniedbań serwisowych. Benzyniaki PureTech wymagają regularnej wymiany oleju i kontroli jego poziomu.

Diesle są bardziej wymagające w obsłudze. Konieczna jest regularna wymiana filtra DPF i kontrola układu wtryskowego.

Jednostki THP generują najwyższe koszty serwisowe. Wymagają wysokiej jakości oleju i częstszych przeglądów.

W przypadku silników benzynowych wymiana rozrządu jest konieczna co 180 000 km. W dieslach interwał wynosi 120 000 km.

Który silnik sprawdzi się najlepiej?

Peugeot 2008 porównanie silników wskazuje, że do miasta najlepszym wyborem będzie 1.2 PureTech 110 KM. Oferuje dobry kompromis między osiągami a ekonomią.

Dla osób pokonujących długie trasy polecamy diesla 1.5 BlueHDi 130 KM. Niskie spalanie i wysoki moment obrotowy to jego główne zalety.

Entuzjaści dynamicznej jazdy powinni zainteresować się wersjami 1.6 THP. Świetne osiągi rekompensują wyższe koszty eksploatacji.

Przy wyborze silnika warto uwzględnić styl jazdy i roczny przebieg. Diesel zwróci się przy przebiegu powyżej 20 000 km rocznie.

Istotny jest również stan techniczny konkretnego egzemplarza. Warto sprawdzić historię serwisową i wykonać przegląd przed zakupem.

Najlepszy silnik do Peugeota 2008 - fakty i rekomendacje

Jaki silnik wybrać do Peugeota 2008? Jeśli jeździsz głównie po mieście, benzynowy PureTech 110 KM będzie najlepszym wyborem. Łączy niskie spalanie (około 6 l/100km) z dobrą dynamiką. To także najtańsza w eksploatacji jednostka napędowa.

Kierowcy pokonujący rocznie ponad 20 000 km powinni rozważyć diesla 1.5 BlueHDi 130 KM. Oferuje niskie spalanie w trasie (4.2 l/100km) i wysoki moment obrotowy. Wyższy koszt zakupu zwróci się dzięki oszczędnościom na paliwie.

Unikaj mocnych silników 1.6 THP, jeśli zależy Ci na ekonomicznej eksploatacji. Choć oferują świetne osiągi, generują wysokie koszty serwisowe i spalają więcej paliwa. Niezależnie od wybranej jednostki, kluczem do bezawaryjności jest regularne serwisowanie zgodnie z zaleceniami producenta.

Źródło:

[1]

https://motocentrumnet.pl/peugeot-2008-jaki-silnik-wybrac/

[2]

https://samochody.pl/blog/wpis/peugeot-2008-jaki-silnik-jest-godny-polecenia

[3]

https://auto.dziennik.pl/premiery/artykuly/8709757,peugeot-2008-cena-nowy-2008-silnik-12-face-lifting.html

Najczęstsze pytania

Najbardziej ekonomicznym wyborem jest silnik 1.5 BlueHDi, który w wariancie 102 KM oferuje zużycie paliwa na poziomie 4-5l/100km w cyklu mieszanym. Wśród jednostek benzynowych najoszczędniejszy jest 1.2 PureTech 82 KM, spalający średnio 5.5-6.5l/100km. Wybór zależy głównie od charakteru eksploatacji - na dłuższe trasy lepiej sprawdzi się diesel, a w mieście benzyna.

Mocniejsze warianty silnika 1.2 PureTech (110 KM i 130 KM) są warte rozważenia, jeśli często podróżujesz z pełnym obciążeniem lub poruszasz się po trasach szybkiego ruchu. Oferują lepszą dynamikę i elastyczność, zachowując przy tym rozsądne spalanie. Wariant 130 KM zapewnia najlepszy kompromis między osiągami a ekonomią użytkowania.

W silnikach benzynowych PureTech występują problemy z napinaczem łańcucha rozrządu oraz zwiększonym zużyciem oleju. Diesle 1.5 BlueHDi mogą mieć kłopoty z układem SCR i filtrem cząstek stałych. Regularny serwis i stosowanie wysokiej jakości materiałów eksploatacyjnych znacząco zmniejsza ryzyko awarii.

Silnik 1.6 THP oferuje świetne osiągi, szczególnie w mocniejszych wersjach, ale wymaga regularnej obsługi serwisowej i stosowania wysokiej jakości oleju. Charakteryzuje się wyższym spalaniem niż pozostałe jednostki benzynowe. Jest dobrym wyborem dla kierowców ceniących dynamiczną jazdę i gotowych ponieść wyższe koszty eksploatacji.

Nowszy silnik 1.5 BlueHDi oferuje lepszą kulturę pracy i niższe zużycie paliwa niż poprzednik. Jest też bardziej zaawansowany technologicznie i spełnia nowsze normy emisji spalin. Starsza jednostka 1.6 BlueHDi jest prostsza w budowie i może być tańsza w naprawach, ale charakteryzuje się nieco wyższym spalaniem.

Oceń artykuł

rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. Przewodnik po silnikach 1.4 TSI – Opinie i doświadczenia kierowców
  2. BMW: Opony Run Flat czy Zwykłe? Porównanie i Wybór dla Twojego Auta
  3. Jaki silnik wybrać do Mercedesa W212? Praktyczny poradnik z forum
  4. Tuning Toyota Yaris – Przewodnik po najlepszych modyfikacjach i ulepszeniach
  5. Poradnik dotyczący sprzedaży auta za granicę – Praktyczne wskazówki
Autor Michał Nowak
Michał Nowak

Cześć, nazywam się Michał Nowak i jestem twórcą portalu, który łączy pasję do technologii, motorsportu, ekologii i klasycznych oraz nowoczesnych pojazdów. Jako entuzjasta innowacji i wielbiciel motoryzacyjnych emocji, łączę wiedzę o elektrykach, akcesoriach i klasykach z głębokim zainteresowaniem ekologicznymi rozwiązaniami. Na moim portalu znajdziesz porady, analizy i nowinki, które pomogą Ci zrozumieć świat pojazdów i technologii z perspektywy przyszłości oraz tradycji. Dołącz do mnie w tej fascynującej podróży!

Udostępnij artykuł

Napisz komentarz

Polecane artykuły