Silnik

Range Rover Evoque - który silnik będzie najlepszy dla Twoich potrzeb

Michał Nowak7 października 202411 min
Range Rover Evoque - który silnik będzie najlepszy dla Twoich potrzeb

Range Rover Evoque oferuje szeroki wybór silników, od oszczędnych diesli po mocne benzynowe i hybrydowe. Wybór zależy głównie od stylu jazdy i preferencji kierowcy. Silniki benzynowe dostępne są w wersjach od 160 do 300 KM, diesle od 163 do 240 KM, a hybryda P300e oferuje 309 KM i zasięg elektryczny do 65 km. Każda opcja ma swoje zalety - diesel to oszczędność, benzyna to moc, a hybryda to ekologia.

Kluczowe informacje:
  • Silniki benzynowe: od 1.5 Turbo (160 KM) do 2.0 Turbo (300 KM)
  • Silniki wysokoprężne: od D165 (163 KM) do D240 (240 KM)
  • Hybryda P300e: 309 KM, zasięg elektryczny do 65 km
  • Diesle oferują najlepszą ekonomikę jazdy
  • Benzynowe zapewniają najwyższą moc i dynamikę
  • Hybryda łączy ekologię z dobrymi osiągami
  • Większość wersji wyposażona w napęd AWD

Dostępne silniki w Range Rover Evoque

Range Rover Evoque oferuje szeroki wachlarz jednostek napędowych, które zaspokoją potrzeby nawet najbardziej wymagających kierowców. Gama silników obejmuje zarówno ekonomiczne diesle, dynamiczne benzynowe, jak i nowoczesne hybrydy plug-in. Każda z tych jednostek ma swoje unikalne cechy, dostosowane do różnych stylów jazdy i preferencji użytkowników.

Wybierając silnik do Range Rovera Evoque, warto zwrócić uwagę nie tylko na moc, ale również na moment obrotowy, który jest kluczowy dla komfortu jazdy i elastyczności. Producent zadbał o to, aby każda wersja silnikowa zapewniała odpowiedni balans między osiągami a ekonomią, co jest szczególnie istotne w segmencie luksusowych SUV-ów.

Nazwa silnika Pojemność Moc Moment obrotowy
1.5 Turbo 1.5 l 160 KM 260 Nm
2.0 Turbo 2.0 l 200/249/300 KM 320/365/400 Nm
2.0 Diesel (D165) 2.0 l 163 KM 380 Nm
2.0 Diesel (D200) 2.0 l 204 KM 430 Nm
2.0 Diesel (D240) 2.0 l 240 KM 500 Nm
P300e (Hybryda) 1.5 l + silnik elektryczny 309 KM 540 Nm

Zużycie paliwa i osiągi różnych wersji

Pomiary zużycia paliwa i osiągów Range Rovera Evoque przeprowadzane są zgodnie z europejskim cyklem WLTP, który dokładniej odzwierciedla rzeczywiste warunki jazdy. Testy uwzględniają różne scenariusze, od jazdy miejskiej po autostradową, co pozwala uzyskać bardziej realistyczne wyniki. Warto pamiętać, że rzeczywiste spalanie może się różnić w zależności od stylu jazdy i warunków drogowych.

Model silnika Średnie spalanie miasto/trasa Przyspieszenie 0-100 Prędkość max
1.5 Turbo 8.2/6.8 l/100km 9.5 s 201 km/h
2.0 Turbo (300 KM) 10.1/7.5 l/100km 6.8 s 242 km/h
2.0 Diesel (D200) 6.8/5.7 l/100km 8.5 s 213 km/h
P300e (Hybryda) 1.4 l/100km (tryb mieszany) 6.4 s 213 km/h

Czytaj więcej: Jak zrobić silnik elektryczny: Prosty projekt krok po kroku

Jaki silnik do jazdy po mieście?

Do jazdy miejskiej idealnie sprawdzi się Range Rover Evoque z silnikiem 1.5 Turbo. Ta jednostka oferuje świetny balans między mocą a ekonomią, co jest kluczowe w zatłoczonym mieście. Kompaktowe wymiary Evoque w połączeniu z tym silnikiem zapewniają zwinność i łatwość manewrowania.

Alternatywą dla osób poszukujących jeszcze niższego spalania w mieście może być wersja hybrydowa P300e. Dzięki możliwości jazdy w trybie elektrycznym, znacząco obniża koszty eksploatacji, szczególnie na krótkich dystansach.

Warto również rozważyć diesla D165, który mimo większej pojemności, oferuje niskie zużycie paliwa i wysoki moment obrotowy, przydatny przy ruszaniu i wyprzedzaniu w ruchu miejskim.

  • Ekonomiczne zużycie paliwa w cyklu miejskim
  • Wystarczająca moc do sprawnego poruszania się po mieście
  • Niższe emisje CO2 w porównaniu do mocniejszych jednostek
  • Lżejsza konstrukcja, wpływająca pozytywnie na zwinność auta

Najlepsze silniki na dalekie trasy

Zdjęcie Range Rover Evoque - który silnik będzie najlepszy dla Twoich potrzeb

Na dalekie trasy najlepiej sprawdzą się silniki wysokoprężne Range Rovera Evoque. Jednostka D200 oferuje doskonały balans między mocą a ekonomią, zapewniając komfortową jazdę na długich dystansach. Wysoki moment obrotowy diesli gwarantuje elastyczność i łatwość wyprzedzania bez konieczności częstej zmiany biegów.

Dla osób preferujących jeszcze lepsze osiągi, warto rozważyć topową wersję D240. Ten silnik zapewnia imponujące przyspieszenie i wysoki komfort jazdy, jednocześnie utrzymując rozsądne zużycie paliwa. Jest to idealna opcja dla kierowców, którzy często pokonują długie trasy autostradowe.

Hybryda P300e również sprawdzi się na trasie, oferując niskie zużycie paliwa i możliwość szybkiego ładowania. Na krótszych odcinkach można korzystać z trybu elektrycznego, a na dłuższych dystansach silnik spalinowy zapewni odpowiedni zasięg.

Koszty eksploatacji silników benzynowych

Koszty paliwa dla silników benzynowych w Range Roverze Evoque są wyższe niż w przypadku diesli, szczególnie w wersji 2.0 Turbo. Jednak nowsze technologie, takie jak system miękkiej hybrydy, pomagają w redukcji zużycia paliwa.

Serwisowanie silników benzynowych jest zazwyczaj tańsze niż diesli. Interwały między przeglądami są dłuższe, a same przeglądy mniej skomplikowane.

Części do silników benzynowych są często tańsze i łatwiej dostępne. Warto jednak pamiętać, że mocniejsze wersje mogą generować wyższe koszty w przypadku awarii lub konieczności wymiany komponentów.

Wydatki przy silnikach Diesel

Silniki Diesel w Range Roverze Evoque oferują niższe koszty paliwa, co jest szczególnie odczuwalne przy dużych przebiegach. Jednostki D165 i D200 są najbardziej ekonomiczne, zapewniając oszczędności nawet do 20% w porównaniu z benzynowymi odpowiednikami. Warto jednak pamiętać, że cena zakupu wersji z silnikiem Diesel jest wyższa.

Koszty serwisowania diesli są zazwyczaj wyższe niż silników benzynowych. Wymagają one częstszych wymian oleju i filtrów, a także posiadają dodatkowe systemy, takie jak filtr cząstek stałych, które mogą generować dodatkowe wydatki w dłuższej perspektywie.

Porada: Wybierając między silnikiem benzynowym a Diesel, weź pod uwagę swój roczny przebieg. Jeśli pokonujesz ponad 20 000 km rocznie, Diesel może okazać się bardziej opłacalny ze względu na niższe zużycie paliwa. Dla mniejszych przebiegów, szczególnie w mieście, lepszym wyborem może być silnik benzynowy lub hybryda.

Typowe usterki poszczególnych jednostek

Silniki benzynowe 1.5 Turbo w Range Roverze Evoque mogą czasami borykać się z problemami związanymi z układem turbodoładowania. Warto regularnie sprawdzać stan intercoolera i przewodów.

W przypadku jednostek 2.0 Turbo, niektórzy użytkownicy zgłaszali problemy z łańcuchem rozrządu. Regularne przeglądy i wymiana oleju mogą znacząco przedłużyć żywotność tego elementu.

Silniki Diesel D165 i D200 są generalnie niezawodne, ale mogą wymagać dodatkowej uwagi w kwestii układu wtryskowego. Używanie paliwa wysokiej jakości może zapobiec wielu problemom.

Hybryda P300e, jako nowsza technologia, może czasami doświadczać drobnych problemów z elektroniką. Aktualizacje oprogramowania zazwyczaj rozwiązują większość tych kwestii.

Opinie użytkowników o silnikach

Użytkownicy Range Rovera Evoque z silnikiem benzynowym chwalą sobie płynność pracy i cichą kulturę jazdy. Wielu właścicieli wersji 2.0 Turbo podkreśla imponujące osiągi i dynamikę, szczególnie w mocniejszych wariantach. Niektórzy zwracają jednak uwagę na wyższe zużycie paliwa w warunkach miejskich.

Silnik 1.5 Turbo jest często polecany przez kierowców, którzy cenią sobie ekonomię jazdy. Użytkownicy chwalą jego zwinność w mieście i zadowalające osiągi na trasie. Część właścicieli zauważa jednak, że przy pełnym obciążeniu auta może brakować mu mocy.

Topowa wersja benzynowa 2.0 Turbo o mocy 300 KM zbiera entuzjastyczne opinie wśród miłośników sportowej jazdy. Właściciele podkreślają imponujące przyspieszenie i elastyczność silnika, choć niektórzy narzekają na wysokie koszty eksploatacji.

Opinie o silnikach diesel w Range Roverze Evoque są generalnie pozytywne. Użytkownicy chwalą niskie zużycie paliwa, szczególnie w wersjach D165 i D200. Wielu właścicieli podkreśla, że realne spalanie jest bliskie deklarowanemu przez producenta.

Mocniejsza jednostka D240 zbiera pochwały za świetne osiągi i elastyczność. Kierowcy doceniają wysoki moment obrotowy, który sprawdza się zarówno w mieście, jak i na autostradzie. Niektórzy użytkownicy zwracają jednak uwagę na wyższy poziom hałasu w porównaniu do silników benzynowych.

Range Rover Evoque z napędem hybrydowym P300e jest chwalony za innowacyjność i niskie koszty eksploatacji w mieście. Użytkownicy doceniają możliwość jazdy w trybie elektrycznym, co znacząco obniża wydatki na paliwo. Niektórzy właściciele zauważają jednak, że zasięg elektryczny może być niewystarczający dla osób pokonujących długie dystanse. Ogólnie, hybryda jest polecana przez kierowców, którzy często jeżdżą w mieście i mają możliwość regularnego ładowania pojazdu.

Który silnik jest najmniej awaryjny?

Według opinii użytkowników i danych serwisowych, najmniej awaryjnym silnikiem w Range Roverze Evoque wydaje się być diesel D200. Ta jednostka łączy w sobie sprawdzoną konstrukcję z nowoczesną technologią, co przekłada się na wysoką niezawodność. Właściciele rzadko zgłaszają poważne problemy, a regularne serwisowanie zapewnia długą żywotność silnika.

Wśród silników benzynowych, 1.5 Turbo również cieszy się opinią niezawodnego. Jego prosta konstrukcja i mniejsze obciążenia wynikające z niższej mocy sprawiają, że jest mniej podatny na awarie. Hybryda P300e, mimo że jest nowszą technologią, również zbiera pozytywne opinie w kwestii niezawodności, choć długoterminowe dane są jeszcze ograniczone.

  • Diesel D200 - najwyższa niezawodność wśród wszystkich wersji
  • Benzynowy 1.5 Turbo - najmniej awaryjny wśród silników benzynowych
  • Hybryda P300e - obiecująca niezawodność, ale ograniczone dane długoterminowe
  • Diesel D165 - solidna konstrukcja, rzadkie awarie
  • Benzynowy 2.0 Turbo (200 KM) - dob ra niezawodność przy regularnym serwisowaniu

Range Rover Evoque - który silnik będzie najlepszy dla Twoich potrzeb

Wybór odpowiedniego silnika do Range Rovera Evoque zależy przede wszystkim od indywidualnych potrzeb i stylu jazdy. Nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania, które sprawdzi się dla każdego kierowcy. Warto dokładnie przeanalizować swoje preferencje i warunki, w jakich najczęściej będziemy użytkować auto.

Dla osób poruszających się głównie po mieście, idealnym wyborem może być silnik benzynowy 1.5 Turbo lub hybryda P300e. Te jednostki zapewniają dobrą dynamikę przy jednoczesnym zachowaniu rozsądnego zużycia paliwa. Hybryda Range Rover Evoque szczególnie sprawdzi się u kierowców, którzy mają możliwość regularnego ładowania pojazdu.

Jeśli często pokonujesz długie trasy, warto rozważyć silnik Diesel. Range Rover Evoque z silnikiem Diesel D200 oferuje świetny balans między osiągami a ekonomią. Ta jednostka sprawdzi się zarówno w mieście, jak i na autostradzie, zapewniając komfortową jazdę i niskie zużycie paliwa.

Dla entuzjastów dynamicznej jazdy, najlepszym wyborem będzie benzynowy silnik 2.0 Turbo w najmocniejszej wersji 300 KM. Ta jednostka zapewnia imponujące osiągi i sportowe wrażenia z jazdy, choć kosztem wyższego spalania. Opinie o silnikach Range Rover Evoque tej wersji są zazwyczaj entuzjastyczne wśród miłośników szybkiej jazdy.

Warto pamiętać, że wybór silnika do Range Rovera Evoque to nie tylko kwestia mocy czy spalania. Należy wziąć pod uwagę również koszty eksploatacji, podatność na awarie oraz wartość rezydualną pojazdu. Silniki Diesel, mimo wyższej ceny zakupu, mogą okazać się bardziej opłacalne przy dużych przebiegach.

Ostateczna decyzja powinna być kompromisem między oczekiwaniami dotyczącymi osiągów, ekonomią jazdy oraz przewidywanym sposobem użytkowania auta. Warto przed zakupem odbyć jazdę próbną różnymi wersjami silnikowymi, aby na własnej skórze przekonać się, która jednostka najlepiej odpowiada naszym potrzebom.

Niezależnie od wybranego silnika, Range Rover Evoque pozostaje autem, które łączy luksus z praktycznością i terenowymi możliwościami. Każda z dostępnych jednostek napędowych została starannie dopasowana do charakteru tego modelu, zapewniając satysfakcję z jazdy w różnych warunkach.

Wybierz idealny silnik do Range Rovera Evoque - przewodnik dla świadomego kierowcy

Range Rover Evoque oferuje szeroką gamę silników, dostosowanych do różnych potrzeb i preferencji kierowców. Od oszczędnego diesla D165, przez dynamiczny benzynowy 2.0 Turbo, po innowacyjną hybrydę P300e - każda jednostka ma swoje unikalne zalety.

Kluczem do zadowolenia z wyboru jest dokładna analiza własnych potrzeb. Jeśli często jeździsz po mieście, rozważ hybrydę P300e lub benzynowy 1.5 Turbo. Dla dalszych tras idealny będzie diesel D200, łączący ekonomię z dobrymi osiągami. Miłośnicy sportowej jazdy docenią moc benzynowego 2.0 Turbo w wersji 300 KM.

Pamiętaj, że wybór silnika to nie tylko kwestia mocy czy spalania. Weź pod uwagę koszty eksploatacji, niezawodność i wartość rezydualną pojazdu. Niezależnie od decyzji, Range Rover Evoque zapewni Ci luksus, komfort i wszechstronność, których oczekujesz od premium SUV-a.

Źródło:

[1]

https://www.autocentrum.pl/oceny/land-rover/range-rover-evoque/

[2]

https://www.cardekho.com/land-rover/range-rover-evoque/specs

[3]

https://www.auto-swiat.pl/testy/porownania-samochodow/range-rover-evoque-jego-wysokosc-or-test/0vl4cbe

[4]

https://www.wyborkierowcow.pl/range-rover-evoque-cena-wersje-cennik/

Najczęstsze pytania

Silnik 2.0 Diesel, szczególnie w wariancie D200 i D240, zapewnia świetną dynamikę. Wysoki moment obrotowy dostępny jest już od niskich obrotów, co przekłada się na bardzo dobre przyspieszenie. W codziennej jeździe jednostka ta gwarantuje płynną jazdę i elastyczność, zwłaszcza podczas wyprzedzania na trasie.

Realne zużycie paliwa w P300e zależy głównie od stylu jazdy i częstotliwości ładowania baterii. Przy regularnym ładowaniu i jeździe miejskiej można osiągnąć spalanie około 3-4l/100km. W trybie mieszanym, bez regularnego ładowania, zużycie wzrasta do 7-8l/100km. Na trasie, przy rozładowanej baterii, wartość może sięgać 9l/100km.

Silnik 1.5 Turbo jest dobrym wyborem dla osób jeżdżących głównie po mieście. Oferuje wystarczającą moc 160 KM i moment obrotowy 260 Nm, co pozwala na sprawne poruszanie się w ruchu miejskim. Jego zaletą jest też umiarkowane zużycie paliwa i niższe koszty serwisowania w porównaniu do mocniejszych jednostek.

Silniki 2.0 Diesel w wariancie D165 i D200 uchodzą za najbardziej niezawodne. Charakteryzują się prostszą konstrukcją niż hybryda i mają mniej elementów podatnych na awarię niż mocniejsze jednostki benzynowe. Kluczem do ich bezawaryjności jest regularna wymiana oleju i przestrzeganie zalecanych interwałów serwisowych.

Hybryda P300e radzi sobie dobrze w trasie, ale jej główne zalety ujawniają się w mieście. Na dłuższych dystansach, po rozładowaniu baterii, działa jak klasyczny silnik benzynowy ze zwiększonym zużyciem paliwa ze względu na większą masę. Najlepiej sprawdza się przy regularnych, krótszych trasach z możliwością ładowania.

Oceń artykuł

rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. Przewodnik po silnikach 1.4 TSI – Opinie i doświadczenia kierowców
  2. BMW: Opony Run Flat czy Zwykłe? Porównanie i Wybór dla Twojego Auta
  3. Ile kosztuje remont silnika? Poznaj ceny i czynniki wpływające
  4. Tuning Toyota Yaris – Przewodnik po najlepszych modyfikacjach i ulepszeniach
  5. Poradnik dotyczący sprzedaży auta za granicę – Praktyczne wskazówki
Autor Michał Nowak
Michał Nowak

Cześć, nazywam się Michał Nowak i jestem twórcą portalu, który łączy pasję do technologii, motorsportu, ekologii i klasycznych oraz nowoczesnych pojazdów. Jako entuzjasta innowacji i wielbiciel motoryzacyjnych emocji, łączę wiedzę o elektrykach, akcesoriach i klasykach z głębokim zainteresowaniem ekologicznymi rozwiązaniami. Na moim portalu znajdziesz porady, analizy i nowinki, które pomogą Ci zrozumieć świat pojazdów i technologii z perspektywy przyszłości oraz tradycji. Dołącz do mnie w tej fascynującej podróży!

Udostępnij artykuł

Napisz komentarz

Polecane artykuły