Silnik

Silnik 40 TFSI: Moc i osiągi w nowoczesnym wydaniu Audi

Michał Nowak6 października 20245 min
Silnik 40 TFSI: Moc i osiągi w nowoczesnym wydaniu Audi

Silnik 40 TFSI to zaawansowana jednostka napędowa marki Audi, łącząca wysoką moc z ekonomicznym zużyciem paliwa. Ten czterocylindrowy silnik o pojemności 1984 cm³ generuje imponującą moc 190 KM. Wyposażony w technologię turbo doładowania oraz system bezpośredniego wtrysku paliwa, zapewnia dynamiczną jazdę przy zachowaniu rozsądnego spalania.

Najważniejsze informacje:
  • Moc maksymalna: 190 KM (140 kW), w niektórych wersjach do 204 KM
  • Moment obrotowy: 320 Nm zapewniający świetne przyspieszenie
  • Średnie spalanie: około 6,5 l/100 km (WLTP)
  • Dostępny w modelach: Audi A4, A5 oraz Q3
  • Współpracuje z automatyczną skrzynią S tronic
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: od 7,1 do 7,3 sekundy
  • Występuje w wersjach z napędem przednim lub quattro

Charakterystyka silnika 40 TFSI

Silnik 40 TFSI to nowoczesna jednostka napędowa o pojemności 1984 cm³, stosowana w samochodach marki Audi. Jest to czterocylindrowy silnik benzynowy wykorzystujący technologię bezpośredniego wtrysku paliwa. Zastosowanie turbosprężarki pozwala osiągnąć imponującą moc 190 KM.

40 TFSI wyróżnia się wysokim momentem obrotowym wynoszącym 320 Nm, dostępnym już od niskich obrotów. Jednostka ta łączy w sobie sportowe osiągi z ekonomicznym zużyciem paliwa. Silnik współpracuje z automatyczną przekładnią S tronic, zapewniając płynną zmianę biegów.

Oznaczenie 40 TFSI w gamie Audi - co warto wiedzieć przed zakupem: - Oznaczenie "40" wskazuje na moc w przedziale 190-204 KM - TFSI oznacza silnik benzynowy z turbodoładowaniem - Dostępny w wersjach z napędem przednim lub quattro - Standardowo współpracuje ze skrzynią S tronic

Specyfikacja techniczna jednostki 2.0 TFSI

Pojemność skokowa 1984 cm³
Moc maksymalna 190 KM (140 kW)
Moment obrotowy 320 Nm
Typ silnika R4, turbodoładowany
Rodzaj paliwa Benzyna 95

Technologia 40 TFSI wykorzystuje zaawansowany system turbodoładowania z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dzięki temu rozwiązaniu silnik osiąga wysoką moc przy zachowaniu niskiego zużycia paliwa.

Osiągi i przyspieszenie

Silnik 40 TFSI zapewnia dynamiczne przyspieszenie w każdym modelu Audi. W przypadku A4 sprint do setki trwa zaledwie 7,1 sekundy.

W większym i cięższym Audi Q3 40 TFSI potrzebuje nieco więcej czasu na rozpędzenie. Mimo to, osiągi pozostają imponujące dla auta tej klasy.

  • Audi A4 40 TFSI: 7,1 s
  • Audi A5 40 TFSI: 7,3 s
  • Audi Q3 40 TFSI: 7,4 s

Czytaj więcej: Jaki silnik BMW E90 wybrać? Zobacz te najbardziej niezawodne jednostki

Modele Audi z silnikiem 40 TFSI

Flagowym modelem z jednostką 40 TFSI jest Audi A4. W tej wersji silnik może generować nawet 204 KM w wariancie z układem miękkiej hybrydy.

Audi A5 wykorzystuje tę samą jednostkę napędową co A4. Model ten oferuje identyczne parametry techniczne, różniąc się jedynie charakterystyką nadwozia.

W przypadku SUV-a Q3, silnik 40 TFSI został zoptymalizowany pod kątem wyższej masy pojazdu. Moc pozostaje na poziomie 190 KM.

Model Moc (KM) Moment obrotowy (Nm)
Audi A4 190-204 320
Audi A5 190 320
Audi Q3 190 320

Różnice w specyfikacji między modelami

Podstawowa różnica w specyfikacji dotyczy przede wszystkim modelu A4. Otrzymał on mocniejszą wersję silnika z systemem miękkiej hybrydy. Zastosowanie tego rozwiązania pozwoliło zwiększyć moc do 204 KM.

Q3 z silnikiem 40 TFSI ma nieco inaczej skalibrowany układ napędowy. Jest to podyktowane większą masą pojazdu i wyższym środkiem ciężkości. Charakterystyka pracy silnika została dostosowana do specyfiki SUV-a.

Skrzynia biegów i układ napędowy

Standardowym wyposażeniem modeli z silnikiem 40 TFSI jest automatyczna skrzynia S tronic. Przekładnia oferuje 7 przełożeń i błyskawiczny czas zmiany biegów.

S tronic łączy w sobie komfort automatycznej skrzyni z szybkością zmiany biegów typową dla przekładni sportowych. Kierowca ma do wyboru tryb automatyczny lub manualny ze zmianą biegów łopatkami przy kierownicy.

System quattro jest dostępny w wybranych wersjach wyposażenia. Napęd na wszystkie koła zwiększa przyczepność i bezpieczeństwo jazdy. W standardzie 40 TFSI napędza przednią oś.

Zużycie paliwa w praktyce

Audi 40 TFSI spalanie w realnych warunkach zależy od stylu jazdy i warunków drogowych. W cyklu mieszanym WLTP producent deklaruje około 6,5 l/100 km. Jazda miejska zwiększa zużycie do około 8 l/100 km. Na trasie, przy spokojnej jeździe, możliwe jest osiągnięcie spalania na poziomie 5,5 l/100 km.

  • Cykl miejski: 7,8-8,2 l/100 km
  • Cykl pozamiejski: 5,5-6,0 l/100 km
  • Cykl mieszany WLTP: 6,5-7,0 l/100 km
  • Autostrada (130 km/h): 7,5-8,0 l/100 km

Wpływ stylu jazdy na ekonomię

Dynamiczna jazda znacząco wpływa na zużycie paliwa w silniku 40 TFSI. Częste przyspieszanie i jazda na wysokich obrotach może zwiększyć spalanie nawet o 30%.

Spokojna jazda i wykorzystanie systemu Start/Stop pozwala zredukować zużycie paliwa. W takich warunkach silnik pokazuje swój ekonomiczny charakter.

Technologia TFSI w praktyce

System bezpośredniego wtrysku paliwa zapewnia precyzyjne dozowanie benzyny. Turbosprężarka efektywnie wykorzystuje energię spalin do zwiększenia mocy silnika.

Technologia TFSI redukuje zjawisko turbodziury. Moment obrotowy jest dostępny już od niskich obrotów, co przekłada się na lepszą elastyczność.

Innowacje w silniku 40 TFSI obejmują system zmiennych faz rozrządu oraz inteligentne zarządzanie temperaturą. W połączeniu z technologią TFSI skutkuje to wysoką kulturą pracy i niskim zużyciem paliwa.

40 TFSI - połączenie mocy, komfortu i ekonomii w nowoczesnym wydaniu

Silnik 40 TFSI to wszechstronna jednostka napędowa, która łączy w sobie wysoką moc 190-204 KM z umiarkowanym zużyciem paliwa na poziomie 6,5 l/100 km. Zastosowanie technologii TFSI z turbodoładowaniem oraz bezpośrednim wtryskiem paliwa przekłada się na imponujący moment obrotowy 320 Nm, dostępny już przy niskich obrotach.

Jednostka napędowa doskonale sprawdza się zarówno w limuzynach jak Audi A4, sportowych wersjach A5, jak i SUV-ie Q3. Współpraca z 7-biegową skrzynią S tronic zapewnia płynną zmianę przełożeń i dynamiczne przyspieszenie 0-100 km/h w czasie od 7,1 do 7,4 sekundy, w zależności od modelu.

Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom technicznym, jak system zmiennych faz rozrządu czy inteligentne zarządzanie temperaturą, 40 TFSI oferuje wysoki poziom kultury pracy i elastyczność w każdych warunkach drogowych. To sprawia, że jest to optymalny wybór dla kierowców szukających kompromisu między sportowymi osiągami a codzienną użytecznością.

Źródło:

[1]

https://autoblog.spidersweb.pl/audi-oznaczenia-silnikow

[2]

https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-nowych-samochodow/audi-a5-coupe-40-tfsi-wymierajacy-gatunek-test/lyh21lw

[3]

https://www.motonews.pl/auta-nowe/auto-9839-audi-a4.html

[4]

https://www.audi.pl/pl/web/pl/swiat-audi/aktualnosci/2020/10/layer/wysoka-wydajnosc-i-sportowe-mozliwosci-a3-sportback-40-tfsi-e.html

Najczęstsze pytania

Silnik 40 TFSI jest przystosowany do paliwa bezołowiowego o liczbie oktanowej 95, jednak dla optymalnych osiągów zalecane jest stosowanie paliwa 98-oktanowego. Przy regularnej eksploatacji warto wybierać paliwo od sprawdzonych dostawców, co zapewni długą żywotność układu wtryskowego i turbosprężarki.

Przy standardowym zbiorniku paliwa o pojemności 58 litrów i średnim spalaniu na poziomie 6,5-7,5 l/100 km, realny zasięg wynosi około 750-850 kilometrów. W trasie, przy ekonomicznej jeździe, można osiągnąć nawet 900 kilometrów, natomiast w cyklu miejskim zasięg spada do około 600-650 kilometrów.

Koszty standardowego przeglądu silnika 40 TFSI w autoryzowanym serwisie Audi wynoszą od 1500 do 2500 zł, w zależności od zakresu prac. Wymiana oleju jest zalecana co 15 000 kilometrów lub raz w roku. Dodatkowe koszty mogą pojawić się przy wymianie świec zapłonowych i filtrów.

Silnik 40 TFSI wykorzystuje łańcuch rozrządu, który został znacznie ulepszony w porównaniu do wcześniejszych wersji. Przy regularnym serwisowaniu i stosowaniu odpowiedniego oleju, łańcuch powinien wytrzymać ponad 200 000 kilometrów. Pierwsze oznaki zużycia mogą pojawić się po przekroczeniu 150 000 kilometrów.

Producent zaleca wymianę oleju w silniku 40 TFSI co 15 000 kilometrów lub raz w roku, w zależności co nastąpi pierwsze. Przy intensywnej eksploatacji miejskiej lub częstej jeździe na krótkich dystansach, warto rozważyć skrócenie tego interwału do 10 000 kilometrów dla lepszej ochrony silnika.

Oceń artykuł

rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. Przewodnik po silnikach 1.4 TSI – Opinie i doświadczenia kierowców
  2. BMW: Opony Run Flat czy Zwykłe? Porównanie i Wybór dla Twojego Auta
  3. Ile kosztuje remont silnika? Poznaj ceny i czynniki wpływające
  4. Tuning Toyota Yaris – Przewodnik po najlepszych modyfikacjach i ulepszeniach
  5. Poradnik dotyczący sprzedaży auta za granicę – Praktyczne wskazówki
Autor Michał Nowak
Michał Nowak

Cześć, nazywam się Michał Nowak i jestem twórcą portalu, który łączy pasję do technologii, motorsportu, ekologii i klasycznych oraz nowoczesnych pojazdów. Jako entuzjasta innowacji i wielbiciel motoryzacyjnych emocji, łączę wiedzę o elektrykach, akcesoriach i klasykach z głębokim zainteresowaniem ekologicznymi rozwiązaniami. Na moim portalu znajdziesz porady, analizy i nowinki, które pomogą Ci zrozumieć świat pojazdów i technologii z perspektywy przyszłości oraz tradycji. Dołącz do mnie w tej fascynującej podróży!

Udostępnij artykuł

Napisz komentarz

Polecane artykuły