Silnik 40 TFSI to zaawansowana jednostka napędowa marki Audi, łącząca wysoką moc z ekonomicznym zużyciem paliwa. Ten czterocylindrowy silnik o pojemności 1984 cm³ generuje imponującą moc 190 KM. Wyposażony w technologię turbo doładowania oraz system bezpośredniego wtrysku paliwa, zapewnia dynamiczną jazdę przy zachowaniu rozsądnego spalania.
Najważniejsze informacje:- Moc maksymalna: 190 KM (140 kW), w niektórych wersjach do 204 KM
- Moment obrotowy: 320 Nm zapewniający świetne przyspieszenie
- Średnie spalanie: około 6,5 l/100 km (WLTP)
- Dostępny w modelach: Audi A4, A5 oraz Q3
- Współpracuje z automatyczną skrzynią S tronic
- Przyspieszenie 0-100 km/h: od 7,1 do 7,3 sekundy
- Występuje w wersjach z napędem przednim lub quattro
Charakterystyka silnika 40 TFSI
Silnik 40 TFSI to nowoczesna jednostka napędowa o pojemności 1984 cm³, stosowana w samochodach marki Audi. Jest to czterocylindrowy silnik benzynowy wykorzystujący technologię bezpośredniego wtrysku paliwa. Zastosowanie turbosprężarki pozwala osiągnąć imponującą moc 190 KM.
40 TFSI wyróżnia się wysokim momentem obrotowym wynoszącym 320 Nm, dostępnym już od niskich obrotów. Jednostka ta łączy w sobie sportowe osiągi z ekonomicznym zużyciem paliwa. Silnik współpracuje z automatyczną przekładnią S tronic, zapewniając płynną zmianę biegów.
Specyfikacja techniczna jednostki 2.0 TFSI
Pojemność skokowa | 1984 cm³ |
Moc maksymalna | 190 KM (140 kW) |
Moment obrotowy | 320 Nm |
Typ silnika | R4, turbodoładowany |
Rodzaj paliwa | Benzyna 95 |
Technologia 40 TFSI wykorzystuje zaawansowany system turbodoładowania z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dzięki temu rozwiązaniu silnik osiąga wysoką moc przy zachowaniu niskiego zużycia paliwa.
Osiągi i przyspieszenie
Silnik 40 TFSI zapewnia dynamiczne przyspieszenie w każdym modelu Audi. W przypadku A4 sprint do setki trwa zaledwie 7,1 sekundy.
W większym i cięższym Audi Q3 40 TFSI potrzebuje nieco więcej czasu na rozpędzenie. Mimo to, osiągi pozostają imponujące dla auta tej klasy.
- Audi A4 40 TFSI: 7,1 s
- Audi A5 40 TFSI: 7,3 s
- Audi Q3 40 TFSI: 7,4 s
Czytaj więcej: Jaki silnik BMW E90 wybrać? Zobacz te najbardziej niezawodne jednostki
Modele Audi z silnikiem 40 TFSI
Flagowym modelem z jednostką 40 TFSI jest Audi A4. W tej wersji silnik może generować nawet 204 KM w wariancie z układem miękkiej hybrydy.
Audi A5 wykorzystuje tę samą jednostkę napędową co A4. Model ten oferuje identyczne parametry techniczne, różniąc się jedynie charakterystyką nadwozia.
W przypadku SUV-a Q3, silnik 40 TFSI został zoptymalizowany pod kątem wyższej masy pojazdu. Moc pozostaje na poziomie 190 KM.
Model | Moc (KM) | Moment obrotowy (Nm) |
Audi A4 | 190-204 | 320 |
Audi A5 | 190 | 320 |
Audi Q3 | 190 | 320 |
Różnice w specyfikacji między modelami
Podstawowa różnica w specyfikacji dotyczy przede wszystkim modelu A4. Otrzymał on mocniejszą wersję silnika z systemem miękkiej hybrydy. Zastosowanie tego rozwiązania pozwoliło zwiększyć moc do 204 KM.
Q3 z silnikiem 40 TFSI ma nieco inaczej skalibrowany układ napędowy. Jest to podyktowane większą masą pojazdu i wyższym środkiem ciężkości. Charakterystyka pracy silnika została dostosowana do specyfiki SUV-a.
Skrzynia biegów i układ napędowy
Standardowym wyposażeniem modeli z silnikiem 40 TFSI jest automatyczna skrzynia S tronic. Przekładnia oferuje 7 przełożeń i błyskawiczny czas zmiany biegów.
S tronic łączy w sobie komfort automatycznej skrzyni z szybkością zmiany biegów typową dla przekładni sportowych. Kierowca ma do wyboru tryb automatyczny lub manualny ze zmianą biegów łopatkami przy kierownicy.
System quattro jest dostępny w wybranych wersjach wyposażenia. Napęd na wszystkie koła zwiększa przyczepność i bezpieczeństwo jazdy. W standardzie 40 TFSI napędza przednią oś.
Zużycie paliwa w praktyce
Audi 40 TFSI spalanie w realnych warunkach zależy od stylu jazdy i warunków drogowych. W cyklu mieszanym WLTP producent deklaruje około 6,5 l/100 km. Jazda miejska zwiększa zużycie do około 8 l/100 km. Na trasie, przy spokojnej jeździe, możliwe jest osiągnięcie spalania na poziomie 5,5 l/100 km.
- Cykl miejski: 7,8-8,2 l/100 km
- Cykl pozamiejski: 5,5-6,0 l/100 km
- Cykl mieszany WLTP: 6,5-7,0 l/100 km
- Autostrada (130 km/h): 7,5-8,0 l/100 km
Wpływ stylu jazdy na ekonomię
Dynamiczna jazda znacząco wpływa na zużycie paliwa w silniku 40 TFSI. Częste przyspieszanie i jazda na wysokich obrotach może zwiększyć spalanie nawet o 30%.
Spokojna jazda i wykorzystanie systemu Start/Stop pozwala zredukować zużycie paliwa. W takich warunkach silnik pokazuje swój ekonomiczny charakter.
Technologia TFSI w praktyce
System bezpośredniego wtrysku paliwa zapewnia precyzyjne dozowanie benzyny. Turbosprężarka efektywnie wykorzystuje energię spalin do zwiększenia mocy silnika.
Technologia TFSI redukuje zjawisko turbodziury. Moment obrotowy jest dostępny już od niskich obrotów, co przekłada się na lepszą elastyczność.
Innowacje w silniku 40 TFSI obejmują system zmiennych faz rozrządu oraz inteligentne zarządzanie temperaturą. W połączeniu z technologią TFSI skutkuje to wysoką kulturą pracy i niskim zużyciem paliwa.
40 TFSI - połączenie mocy, komfortu i ekonomii w nowoczesnym wydaniu
Silnik 40 TFSI to wszechstronna jednostka napędowa, która łączy w sobie wysoką moc 190-204 KM z umiarkowanym zużyciem paliwa na poziomie 6,5 l/100 km. Zastosowanie technologii TFSI z turbodoładowaniem oraz bezpośrednim wtryskiem paliwa przekłada się na imponujący moment obrotowy 320 Nm, dostępny już przy niskich obrotach.
Jednostka napędowa doskonale sprawdza się zarówno w limuzynach jak Audi A4, sportowych wersjach A5, jak i SUV-ie Q3. Współpraca z 7-biegową skrzynią S tronic zapewnia płynną zmianę przełożeń i dynamiczne przyspieszenie 0-100 km/h w czasie od 7,1 do 7,4 sekundy, w zależności od modelu.
Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom technicznym, jak system zmiennych faz rozrządu czy inteligentne zarządzanie temperaturą, 40 TFSI oferuje wysoki poziom kultury pracy i elastyczność w każdych warunkach drogowych. To sprawia, że jest to optymalny wybór dla kierowców szukających kompromisu między sportowymi osiągami a codzienną użytecznością.