Renault Clio IV, dostępne na rynku w latach 2012-2019, oferuje szeroki wybór jednostek napędowych. Model ten występuje zarówno z silnikami benzynowymi (od ekonomicznego 0.9 TCe do sportowego 1.6 Turbo), jak i wysokoprężnymi w różnych wariantach mocy. Najbardziej popularna jednostka to diesel 1.5 dCi o mocy 90 KM, ceniony za balans między osiągami a spalaniem. Dla kierowców preferujących silniki benzynowe, godną uwagi opcją jest 0.9 TCe (90 KM), który sprawdza się świetnie w mieście.
Najważniejsze informacje:- Okres produkcji: 2012-2019
- Dostępne silniki benzynowe: od 75 do 200 KM
- Dostępne silniki diesla: od 75 do 110 KM
- Najpopularniejszy silnik: 1.5 dCi 90 KM
- Najoszczędniejszy wariant: 1.5 dCi 75 KM (3,6 l/100 km)
- Najmocniejsza wersja: 1.6 Turbo 200 KM
- Najlepszy do miasta: 0.9 TCe 90 KM
Wszystkie dostępne silniki w Renault Clio IV
Renault Clio 4 było produkowane w latach 2012-2019, oferując zróżnicowaną gamę jednostek napędowych. W sprzedaży dostępne były zarówno ekonomiczne silniki benzynowe o mocy od 75 do 200 KM, jak i oszczędne diesle w trzech wariantach mocy. Każda z jednostek została zaprojektowana z myślą o różnych potrzebach kierowców, od jazdy miejskiej po sportowe doznania.
Nazwa silnika | Moc | Rodzaj paliwa | Średnie spalanie |
0.9 TCe | 75/90 KM | benzyna | 4.9 l/100km |
1.2 16V | 75 KM | benzyna | 5.5 l/100km |
1.2 TCe | 120 KM | benzyna | 5.2 l/100km |
1.6 Turbo | 200 KM | benzyna | 9.0 l/100km |
1.5 dCi | 75 KM | diesel | 3.6 l/100km |
1.5 dCi | 90 KM | diesel | 3.8 l/100km |
1.5 dCi | 110 KM | diesel | 4.0 l/100km |
Silniki benzynowe - charakterystyka i osiągi
0.9 TCe - uniwersalny wybór do miasta
Trzycylindrowy silnik 0.9 TCe to jedna z najchętniej wybieranych jednostek w Renault Clio 4. Dostępny w dwóch wariantach mocy - 75 i 90 KM - oferuje przyjemną dynamikę w mieście. Kultura pracy stoi na dobrym poziomie, choć typowe dla trzycylindrowych silników wibracje są wyczuwalne.
To świetny wybór dla kierowców szukających kompromisu między osiągami a ekonomią. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w wersji 90-konnej zajmuje 12.2 sekundy.
- Zalety: - Niskie zużycie paliwa - Żwawość w mieście - Przystępna cena zakupu
- Wady: - Wibracje na wolnych obrotach - Ograniczona moc na trasie
1.2 16V - niezawodność czy osiągi?
Wolnossący silnik 1.2 16V o mocy 75 KM to podstawowa jednostka benzynowa w Renault Clio IV. Charakteryzuje się prostą konstrukcją i sprawdzoną technologią, co przekłada się na wysoką bezawaryjność. Ze względu na brak turbodoładowania, dynamika jest umiarkowana, szczególnie przy pełnym obciążeniu.
Koszty eksploatacji tego silnika należą do najniższych w gamie. Standardowy przegląd to wydatek około 500 zł, a części zamienne są łatwo dostępne i niedrogie.
1.2 TCe - kompromis mocy i ekonomii
Turbodoładowany silnik 1.2 TCe o mocy 120 KM to znacznie lepiej wyważona propozycja niż wolnossąca jednostka. Oferuje świetną elastyczność w zakresie średnich prędkości obrotowych, co sprawia, że jaki silnik do Clio 4 wybrać, staje się prostszym pytaniem. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest już od 2000 obrotów.
To idealny wybór dla kierowców pokonujących dłuższe trasy. Silnik świetnie sprawdza się zarówno w mieście, jak i na autostradzie.
1.6 Turbo - sportowe oblicze Clio
Topowa jednostka 1.6 Turbo o mocy 200 KM to propozycja dla entuzjastów sportowej jazdy. Sprint do setki trwa zaledwie 6.7 sekundy, co czyni ten wariant najszybszym w gamie. Charakterystyka silnika jest bardzo dynamiczna, z wyraźnym kopnięciem turbosprężarki.
Eksploatacja tej wersji wiąże się z wyższymi kosztami. Przeglądy mogą kosztować nawet 1000 zł, a zużycie paliwa w cyklu mieszanym często przekracza 9 l/100km.
Czytaj więcej: Jaki silnik wybrać do Audi A4 B8: Opinie i porównanie wszystkich jednostek
Silniki wysokoprężne - dla kogo będą odpowiednie?
1.5 dCi (75 KM) - ekonomiczny minimalizm
Podstawowy diesel w gamie Renault Clio 4 benzyna czy diesel to prawdziwy rekordzista oszczędności. Średnie spalanie na poziomie 3.6 l/100km czyni go najtańszym w eksploatacji. Dynamika jest umiarkowana, ale wystarczająca do spokojnej jazdy miejskiej.
Ten wariant sprawdzi się idealnie u kierowców nastawionych na maksymalną ekonomię. Szczególnie polecany dla osób pokonujących regularnie długie trasy.
1.5 dCi (90 KM) - złoty środek
Który silnik do Clio 4 będzie najlepszy pod względem stosunku możliwości do kosztów? Diesel 1.5 dCi o mocy 90 KM to najrozsądniejszy wybór w gamie wysokoprężnej. Oferuje zauważalnie lepsze osiągi niż wersja 75-konna, zachowując przy tym bardzo niskie spalanie. Elastyczność i kultura pracy stoją na wysokim poziomie, a moment obrotowy 220 Nm zapewnia przyjemną dynamikę.
Koszty utrzymania są umiarkowane. Typowy przegląd to wydatek około 700-800 zł, a Renault Clio 4 silniki problemy w tej jednostce zdarzają się relatywnie rzadko.
1.5 dCi (110 KM) - siła i ekonomia
Najmocniejszy diesel w ofercie łączy wysoką moc z rozsądnym spalaniem. Silnik świetnie radzi sobie z dynamiczną jazdą, oferując moment obrotowy 260 Nm. Renault Clio 4 porównanie silników pokazuje, że jest to jedna z najbardziej wszechstronnych jednostek.
Ta wersja sprawdzi się idealnie w dłuższych trasach. Doskonale nadaje się dla kierowców często podróżujących z pełnym obciążeniem.
Koszty utrzymania - porównanie silników
Renault Clio 4 który silnik polecany pod względem kosztów serwisowania? Każda jednostka ma swoje specyficzne wymagania serwisowe. Silniki benzynowe są generalnie tańsze w codziennej eksploatacji, ale wymagają częstszej wymiany oleju. Diesle z kolei mają droższe przeglądy, ale rzadziej odwiedzają warsztat.
Silnik | Średni koszt przeglądu | Typowe usterki | Przewidywana żywotność |
0.9 TCe | 600 zł | Turbosprężarka | 180 000 km |
1.2 16V | 500 zł | Rozrząd | 200 000 km |
1.2 TCe | 700 zł | Łańcuch rozrządu | 160 000 km |
1.5 dCi | 800 zł | DPF, wtryskiwacze | 250 000 km |
1. Sprawdź historię serwisową - regularnie serwisowane jednostki będą bardziej niezawodne.
2. Przeanalizuj roczny przebieg - dla tras powyżej 20 000 km/rok warto rozważyć diesla.
3. Zwróć uwagę na sposób eksploatacji poprzedniego właściciela - silniki używane głównie w mieście mogą mieć problemy z DPF.
Który silnik do Clio IV będzie najlepszy?
Jeśli jeździsz głównie po mieście, jaki silnik do Clio 4 opinie wskazują na benzynowy 0.9 TCe 90 KM jako najlepszy wybór. Łączy on niskie spalanie z dobrą dynamiką i umiarkowanymi kosztami utrzymania. Do regularnych tras pozamiejskich warto rozważyć diesla 1.5 dCi 90 KM, który oferuje świetną ekonomię i niezłe osiągi.
Renault Clio 4 który silnik najlepszy dla wymagających kierowców? Wersja 1.2 TCe 120 KM to złoty środek - dynamiczna, ale wciąż ekonomiczna. Jest świetnym kompromisem między osiągami a kosztami eksploatacji.
Dla entuzjastów sportowej jazdy dostępny jest 1.6 Turbo 200 KM, jednak wiąże się to z wyższymi kosztami utrzymania i większym spalaniem.
- Najważniejsze czynniki przy wyborze silnika: - Roczny przebieg i charakter jazdy - Budżet na utrzymanie - Wymagania dotyczące osiągów - Koszty eksploatacji w długim terminie
Idealny silnik do Renault Clio IV - na co postawić?
Wybór silnika do Renault Clio IV zależy przede wszystkim od charakteru eksploatacji. Kierowcy jeżdżący głównie po mieście powinni zainteresować się benzynowym 0.9 TCe 90 KM lub bazowym 1.2 16V. Dla osób pokonujących długie trasy najlepszym wyborem będzie 1.5 dCi 90 KM, łączący dobre osiągi z niskim spalaniem.
Pod względem niezawodności i kosztów eksploatacji najlepiej wypada wolnossący silnik 1.2 16V oraz diesel 1.5 dCi. Renault Clio 4 jaki silnik wybrać, jeśli zależy nam na dynamice? Warto wtedy rozważyć 1.2 TCe 120 KM, który oferuje dobry kompromis między osiągami a ekonomią, lub topową wersję 1.6 Turbo dla poszukujących sportowych wrażeń.
Pamiętajmy, że kluczowe znaczenie ma historia serwisowa konkretnego egzemplarza. Regularnie serwisowane auto z większym przebiegiem może okazać się lepszym wyborem niż młodszy, ale zaniedbany pojazd. Warto też uwzględnić koszty eksploatacji - diesle są droższe w serwisowaniu, ale rekompensują to niższym spalaniem przy dużych przebiegach.