Silnik

Jaki silnik wybrać do Ford Edge? Porównanie dostępnych jednostek napędowych

Michał Nowak10 października 20248 min
Jaki silnik wybrać do Ford Edge? Porównanie dostępnych jednostek napędowych

Ford Edge oferuje różnorodne opcje silnikowe, dostosowane do różnych potrzeb kierowców. Dostępne są zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężne, o mocy od 180 do 335 KM. Wybór odpowiedniego silnika zależy od indywidualnych preferencji, stylu jazdy i planowanego wykorzystania pojazdu.

Gama silników obejmuje ekonomiczne jednostki 2.0 EcoBoost, mocne V6 2.7 EcoBoost, oraz oszczędne diesle 2.0 TDCi. Każdy wariant ma swoje zalety, czy to pod względem osiągów, czy zużycia paliwa.

Najważniejsze informacje:
  • Silniki benzynowe: od 245 do 335 KM
  • Silnik diesla: do 210 KM i 450 Nm momentu obrotowego
  • Zużycie paliwa: od 6 l/100 km (diesel) do 12 l/100 km (V6)
  • Dostępny napęd na przednie koła lub 4x4
  • Wybór zależy od stylu jazdy i potrzeb użytkowych

Dostępne silniki w Ford Edge - przegląd specyfikacji

Nazwa silnika Pojemność Moc Moment obrotowy Średnie spalanie
2.0 EcoBoost 2.0 l 245-250 KM 373-375 Nm 10 l/100 km
2.7 EcoBoost V6 2.7 l 319-335 KM 475-515 Nm 12 l/100 km
3.5 V6 Ti-VCT 3.5 l 284 KM 339 Nm 11.8 l/100 km
2.0 TDCi 2.0 l 180-210 KM do 450 Nm 6 l/100 km

Ford Edge oferuje różnorodną gamę silników, dostosowaną do różnych potrzeb kierowców. Znajdziemy tu zarówno oszczędne jednostki benzynowe, jak i wysokoprężne, o mocy od 180 do 335 KM. Każdy z dostępnych wariantów ma swoje unikalne cechy i zalety.

Wybór odpowiedniej jednostki napędowej to kluczowa decyzja przy zakupie Forda Edge. Silniki różnią się nie tylko mocą, ale także charakterystyką pracy, zużyciem paliwa i kosztami eksploatacji. Warto dokładnie przeanalizować swoje potrzeby, zanim zdecydujemy się na konkretny wariant.

Silnik 2.0 EcoBoost - uniwersalna jednostka benzynowa

Silnik 2.0 EcoBoost w Fordzie Edge to świetne rozwiązanie dla kierowców szukających złotego środka. Ta czterocylindrowa, turbodoładowana jednostka oferuje moc od 245 do 250 KM, co zapewnia dynamiczną jazdę w większości sytuacji.

Moment obrotowy na poziomie 373-375 Nm gwarantuje elastyczność i łatwość wyprzedzania. Średnie spalanie oscylujące wokół 10 l/100 km sprawia, że 2.0 EcoBoost to najlepszy silnik do Ford Edge dla osób ceniących równowagę między osiągami a ekonomią.

Warto zaznaczyć, że ta jednostka napędowa sprawdza się zarówno w mieście, jak i na trasie. Technologia EcoBoost pozwala na redukcję zużycia paliwa bez utraty mocy, co docenią wszechstronni użytkownicy.

  • Zalety:
    • Dobry balans między mocą a ekonomią
    • Uniwersalność zastosowania
    • Nowoczesna technologia EcoBoost
    • Niższe koszty eksploatacji niż w przypadku V6
  • Wady:
    • Mniejsza moc niż w silnikach V6
    • Wyższe spalanie niż w jednostce diesla
    • Potencjalnie wyższe koszty serwisu turbosprężarki

Czytaj więcej: Jaki silnik wybrać w Ford Fiesta MK7? Ranking najlepszych jednostek

2.7 EcoBoost V6 - największa moc i osiągi

Ford Edge z silnikiem 2.7 EcoBoost V6 to propozycja dla miłośników dynamicznej jazdy. Ta sześciocylindrowa jednostka generuje imponującą moc 319-335 KM, co przekłada się na świetne osiągi i szybkie przyspieszenie.

Moment obrotowy na poziomie 475-515 Nm zapewnia błyskawiczną reakcję na wciśnięcie pedału gazu. Silnik 2.7 EcoBoost V6 w Ford Edge sprawdzi się idealnie podczas dynamicznej jazdy czy holowania ciężkich przyczep.

Warto jednak pamiętać, że moc i osiągi mają swoją cenę. Średnie spalanie na poziomie 12 l/100 km czyni tę jednostkę najmniej ekonomiczną opcją w gamie silników Edge.

  • Zalety:
    • Najwyższa moc i moment obrotowy
    • Doskonałe osiągi i przyspieszenie
    • Idealna do holowania ciężkich ładunków
  • Wady:
    • Najwyższe zużycie paliwa
    • Wyższe koszty eksploatacji
    • Większe obciążenie dla układu napędowego
    • Potencjalnie wyższe składki ubezpieczeniowe

Wysokoprężny 2.0 TDCi - oszczędność w trasie

Zdjęcie Jaki silnik wybrać do Ford Edge? Porównanie dostępnych jednostek napędowych

Silnik 2.0 TDCi to najlepszy wybór do Ford Edge dla osób często pokonujących długie trasy. Ta wysokoprężna jednostka oferuje moc od 180 do 210 KM, co zapewnia komfortową jazdę przy jednoczesnym niskim zużyciu paliwa.

Imponujący moment obrotowy sięgający 450 Nm gwarantuje elastyczność i łatwość wyprzedzania. Średnie spalanie na poziomie 6 l/100 km czyni diesla najbardziej ekonomicznym silnikiem w gamie Ford Edge, co docenią osoby dbające o koszty eksploatacji.

Porada: Aby maksymalnie wykorzystać zalety silnika 2.0 TDCi w Ford Edge, warto pamiętać o regularnych, długich trasach. Częste krótkie przejazdy mogą prowadzić do problemów z filtrem cząstek stałych. Dodatkowo, stosowanie wysokiej jakości oleju napędowego pomoże utrzymać silnik w dobrej kondycji przez długie lata.

3.5 V6 Ti-VCT - klasyczna jednostka wolnossąca

Ford Edge z silnikiem 3.5 V6 Ti-VCT to propozycja dla kierowców ceniących sprawdzoną technologię. Ta wolnossąca jednostka o mocy 284 KM oferuje solidne osiągi i płynną charakterystykę pracy.

Moment obrotowy na poziomie 339 Nm zapewnia dobrą elastyczność w codziennej jeździe. Silnik 3.5 V6 Ti-VCT to dobry kompromis między mocą a zużyciem paliwa, choć nie jest tak oszczędny jak mniejsze jednostki EcoBoost.

Warto zaznaczyć, że ta jednostka napędowa cechuje się prostszą konstrukcją niż turbodoładowane silniki, co może przekładać się na niższe koszty serwisu w dłuższej perspektywie. Opinie o silnikach Ford Edge często podkreślają niezawodność tego wariantu.

Koszty eksploatacji poszczególnych jednostek

Silnik Serwis Części Spalanie Ubezpieczenie
2.0 EcoBoost Średni Średni Średnie Średnie
2.7 EcoBoost V6 Wysoki Wysoki Wysokie Wysokie
3.5 V6 Ti-VCT Średni Średni Wysokie Średnie
2.0 TDCi Wysoki Wysoki Niskie Średnie

Koszty eksploatacji poszczególnych jednostek napędowych Ford Edge różnią się znacząco. Silnik 2.0 TDCi oferuje najniższe zużycie paliwa, ale wymaga droższych przeglądów i części. Z kolei jednostka 2.7 EcoBoost V6 generuje najwyższe koszty we wszystkich kategoriach.

Warto zwrócić uwagę, że silniki benzynowe mogą być tańsze w codziennej eksploatacji ze względu na niższe ceny paliwa i mniej skomplikowaną konstrukcję. Jednak w przypadku dużych przebiegów, oszczędności wynikające z niskiego spalania diesla mogą przeważyć szalę na jego korzyść.

Typowe usterki i awaryjność silników

Porównanie silników Ford Edge pod kątem awaryjności wypada dość korzystnie dla wszystkich jednostek. Silniki 2.0 EcoBoost mogą wymagać uwagi w kwestii układu chłodzenia i turbosprężarki, szczególnie przy wyższych przebiegach.

Jednostki wysokoprężne 2.0 TDCi są generalnie trwałe, ale mogą występować problemy z układem wtryskowym czy filtrem cząstek stałych. Regularna eksploatacja na długich trasach znacząco zmniejsza ryzyko tych usterek.

Silniki V6, zarówno 2.7 EcoBoost, jak i 3.5 Ti-VCT, cechują się dobrą niezawodnością. Warto jednak pamiętać o regularnej wymianie oleju i dbałości o układ chłodzenia, szczególnie w przypadku turbodoładowanej jednostki 2.7 EcoBoost.

Który silnik do jakiego stylu jazdy?

Wybór najlepszego silnika do Ford Edge zależy od indywidualnego stylu jazdy. Dla osób poruszających się głównie po mieście, idealna będzie jednostka 2.0 EcoBoost, oferująca dobry balans mocy i ekonomii.

Kierowcy pokonujący długie trasy docenią oszczędność silnika 2.0 TDCi. Niskie zużycie paliwa i wysoki moment obrotowy sprawiają, że diesel to dobry wybór do Ford Edge dla osób często podróżujących autostradami.

Entuzjaści dynamicznej jazdy powinni rozważyć 2.7 EcoBoost V6. Ta jednostka zapewnia najlepsze osiągi i radość z prowadzenia, choć kosztem wyższego spalania.

Z kolei 3.5 V6 Ti-VCT to propozycja dla kierowców ceniących spokojną, komfortową jazdę i prostą konstrukcję silnika. Ta jednostka sprawdzi się zarówno w mieście, jak i na trasie.

Wpływ wyboru silnika na wartość pojazdu

Wybór silnika ma istotny wpływ na wartość Ford Edge na rynku wtórnym. Generalnie, modele z silnikami benzynowymi EcoBoost oraz dieslem 2.0 TDCi cieszą się największym zainteresowaniem, co przekłada się na wolniejszą utratę wartości.

Wersje z silnikiem 2.7 EcoBoost V6, choć atrakcyjne dla entuzjastów, mogą tracić na wartości szybciej ze względu na wyższe koszty eksploatacji. Z kolei modele z jednostką 3.5 V6 Ti-VCT utrzymują stabilną wartość dzięki opinii niezawodnego silnika.

Ranking silników Ford Edge pod kątem utrzymania wartości to kolejno: 2.0 TDCi, 2.0 EcoBoost, 3.5 V6 Ti-VCT, 2.7 EcoBoost V6. Warto mieć to na uwadze, planując zakup i ewentualną późniejszą odsprzedaż pojazdu.

Klucz do wyboru idealnego silnika w Ford Edge

Wybór odpowiedniego silnika do Ford Edge to decyzja, która powinna być dostosowana do indywidualnych potrzeb kierowcy. Każda z dostępnych jednostek napędowych ma swoje unikalne zalety i potencjalne wady, które należy rozważyć w kontekście własnego stylu jazdy i oczekiwań.

Dla osób ceniących uniwersalność i rozsądne koszty eksploatacji, 2.0 EcoBoost jawi się jako złoty środek. Miłośnicy oszczędnej jazdy na długich trasach powinni skierować swoją uwagę na 2.0 TDCi. Z kolei entuzjaści dynamicznej jazdy znajdą satysfakcję w mocnym 2.7 EcoBoost V6, choć za cenę wyższych kosztów utrzymania.

Warto pamiętać, że wybór silnika wpływa nie tylko na przyjemność z jazdy, ale także na koszty eksploatacji i przyszłą wartość pojazdu. Dlatego przed podjęciem ostatecznej decyzji, zaleca się dokładne przeanalizowanie swoich potrzeb, budżetu oraz planów dotyczących użytkowania Forda Edge.

Źródło:

[1]

https://www.autocentrum.pl/ford/edge/

[2]

https://www.e-slask.pl/ford-edge-jak-wybrac-odpowiedni-silnik/

[3]

https://www.wyborkierowcow.pl/uzywany-ford-edge-ii-2016-2021-opinie-dane-techniczne-typowe-usterki/

[4]

https://cargeek.pl/ford-edge-jak-wybrac-odpowiedni-silnik-poradnik/

Najczęstsze pytania

Silnik 2.0 EcoBoost z mocą 250 KM i momentem obrotowym 373 Nm radzi sobie z holowaniem przyczep do 2000 kg. Jednak przy regularnym holowaniu lepszym wyborem będzie mocniejsza jednostka 2.7 EcoBoost V6, która oferuje większy moment obrotowy i lepszą charakterystykę pracy pod obciążeniem.

Realne spalanie diesla 2.0 TDCi w cyklu mieszanym wynosi około 7,5-8,5 l/100 km. W trasie przy spokojnej jeździe można osiągnąć wynik 6,5-7 l/100 km, natomiast w mieście należy liczyć się ze zużyciem na poziomie 9-10 l/100 km. Wiele zależy od stylu jazdy i warunków drogowych.

Najwyższą bezawaryjność wykazuje silnik 3.5 V6 Ti-VCT. Jest to prosta konstrukcja bez turbosprężarki, co przekłada się na mniejszą ilość potencjalnych usterek. Jednostka ta charakteryzuje się solidnym wykonaniem i sprawdzoną technologią, choć oferuje niższe osiągi niż turbodoładowane alternatywy.

Dopłata do silnika 2.7 EcoBoost V6 jest uzasadniona dla osób ceniących dynamiczną jazdę. Oferuje znacznie lepsze przyspieszenie i elastyczność niż podstawowa jednostka 2.0. Jednak wiąże się to z wyższymi kosztami eksploatacji i większym spalaniem, dlatego warto przemyśleć, czy rzeczywiście potrzebujemy takiej mocy.

Silnik 2.0 EcoBoost dobrze radzi sobie w warunkach zimowych. Turbodoładowana jednostka szybko osiąga temperaturę roboczą, co przekłada się na krótszy czas nagrzewania wnętrza. Należy jednak pamiętać o regularnej wymianie oleju i stosowaniu paliwa wysokiej jakości, szczególnie w okresie zimowym.

Oceń artykuł

rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. Przewodnik po silnikach 1.4 TSI – Opinie i doświadczenia kierowców
  2. BMW: Opony Run Flat czy Zwykłe? Porównanie i Wybór dla Twojego Auta
  3. Ile kosztuje remont silnika? Poznaj ceny i czynniki wpływające
  4. Tuning Toyota Yaris – Przewodnik po najlepszych modyfikacjach i ulepszeniach
  5. Poradnik dotyczący sprzedaży auta za granicę – Praktyczne wskazówki
Autor Michał Nowak
Michał Nowak

Cześć, nazywam się Michał Nowak i jestem twórcą portalu, który łączy pasję do technologii, motorsportu, ekologii i klasycznych oraz nowoczesnych pojazdów. Jako entuzjasta innowacji i wielbiciel motoryzacyjnych emocji, łączę wiedzę o elektrykach, akcesoriach i klasykach z głębokim zainteresowaniem ekologicznymi rozwiązaniami. Na moim portalu znajdziesz porady, analizy i nowinki, które pomogą Ci zrozumieć świat pojazdów i technologii z perspektywy przyszłości oraz tradycji. Dołącz do mnie w tej fascynującej podróży!

Udostępnij artykuł

Napisz komentarz

Polecane artykuły