Opony

Jakie ciśnienie w tylnych oponach C-330? Kluczowe dla wydajności

Michał Nowak7 października 20244 min
Jakie ciśnienie w tylnych oponach C-330? Kluczowe dla wydajności

Ciśnienie w oponach ciągnika Ursus C-330 to kluczowy element wpływający na jego wydajność i bezpieczeństwo. Dla tylnych kół zaleca się wartość od 0,8 do 1,2 bara. Właściwe ciśnienie zapewnia lepszą przyczepność, stabilność i oszczędność paliwa. Należy je dostosować do rodzaju wykonywanej pracy - niższe dla prac polowych, wyższe dla transportu.

Najważniejsze informacje:
  • Zalecane ciśnienie: 0,8-1,2 bara
  • Prace polowe: 0,8-1,0 bara
  • Transport: 1,0-1,2 bara
  • Wpływa na przyczepność, stabilność i zużycie paliwa
  • Regularne sprawdzanie ciśnienia jest kluczowe

Zalecane ciśnienie w tylnych oponach Ursusa C-330

Jakie ciśnienie w tylnych oponach C-330 jest optymalne? Zalecany zakres to 0,8-1,2 bara. Wybór konkretnej wartości zależy od rodzaju wykonywanej pracy i obciążenia ciągnika. Cięższe ładunki i transport drogowy wymagają wyższego ciśnienia. Dla porównania, ciśnienie w przednich oponach C-330 jest zazwyczaj nieco niższe, co poprawia sterowność maszyny.

Dlaczego właściwe ciśnienie w oponach jest kluczowe?

Wpływ na przyczepność

Prawidłowe ciśnienie opon C-330 ma ogromny wpływ na przyczepność. Optymalne ciśnienie zapewnia większą powierzchnię styku opony z gruntem, co przekłada się na lepszą trakcję. W pracach polowych dobra przyczepność jest niezbędna - pozwala efektywnie przenosić moc silnika na podłoże i zmniejsza poślizg kół.

Stabilność ciągnika

Ciśnienie w oponach Ursus C-330 bezpośrednio wpływa na stabilność maszyny. Prawidłowo napompowane opony zapewniają lepsze tłumienie drgań i amortyzację nierówności terenu. Jest to szczególnie istotne przy dużych obciążeniach, gdy stabilność decyduje o bezpieczeństwie pracy.

Zużycie paliwa

Regulacja ciśnienia w oponach C-330 może znacząco wpłynąć na zużycie paliwa. Opony z optymalnym ciśnieniem stawiają mniejszy opór toczenia, co przekłada się na niższe spalanie. Prawidłowe ciśnienie może przynieść oszczędności rzędu 5-10% w zużyciu paliwa.

Czytaj więcej: Ile kosztuje opona do roweru? Poznaj aktualne ceny i cenniki 2024

Regulacja ciśnienia w zależności od rodzaju pracy

Ciśnienie opon C-330 powinno być dostosowane do konkretnego zastosowania ciągnika.

Ciśnienie opon podczas prac polowych

Dla ciśnienia opon C-330 na polu zaleca się zakres 0,8-1,0 bara. Niższe ciśnienie w polu zwiększa powierzchnię styku opony z gruntem, co poprawia trakcję i zmniejsza ugniatanie gleby.

Ciśnienie opon podczas transportu

Ciśnienie opon C-330 podczas transportu powinno wynosić 1,0-1,2 bara. Wyższe ciśnienie podczas jazdy po drodze zmniejsza opory toczenia i poprawia stabilność ciągnika przy wyższych prędkościach.

Rodzaj pracy Zalecane ciśnienie
Prace polowe 0,8-1,0 bara
Transport drogowy 1,0-1,2 bara

Jak sprawdzać i regulować ciśnienie w oponach C-330?

Zdjęcie Jakie ciśnienie w tylnych oponach C-330? Kluczowe dla wydajności

Sprawdzanie ciśnienia w oponach Ursus C-330 wymaga precyzyjnego manometru. Pomiar wykonuj na zimnych oponach, najlepiej rano przed rozpoczęciem pracy. Odkręć kapturek zaworu, przyłóż manometr i odczytaj wartość. Kontroluj ciśnienie co najmniej raz w tygodniu. Do regulacji użyj kompresora z regulatorem ciśnienia. Powoli dopompuj lub spuść powietrze, aż osiągniesz pożądaną wartość.

Ważna wskazówka: Podczas pompowania opon zawsze stój z boku, nigdy naprzeciwko bieżnika. W przypadku pęknięcia opony unikniesz poważnych obrażeń.

Konsekwencje niewłaściwego ciśnienia w oponach

  • Zwiększone zużycie paliwa
  • Przedwczesne zużycie opon
  • Pogorszona przyczepność i stabilność
  • Ryzyko uszkodzenia felg
  • Obniżony komfort jazdy

Czy ciśnienie w oponach wpływa na żywotność ogumienia?

Zbyt niskie ciśnienie w tylnych oponach C-330 powoduje nadmierne uginanie się boków opony. Prowadzi to do przegrzewania i szybszego zużycia bieżnika. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie zmniejsza powierzchnię styku opony z podłożem, powodując nierównomierne ścieranie środkowej części bieżnika. Regularne kontrolowanie i utrzymywanie odpowiedniego ciśnienia może znacząco przedłużyć żywotność opon, nawet o 20-30%.

Klucz do wydajności: Optymalne ciśnienie w oponach Ursusa C-330

Właściwe ciśnienie w tylnych oponach C-330 to fundament efektywnej pracy ciągnika. Zakres 0,8-1,2 bara zapewnia optymalną przyczepność, stabilność i oszczędność paliwa. Pamiętaj o dostosowaniu ciśnienia do rodzaju wykonywanej pracy - niższe wartości sprawdzą się w polu, wyższe podczas transportu.

Regularne sprawdzanie i korekta ciśnienia w oponach Ursus C-330 to nie tylko kwestia wydajności, ale też bezpieczeństwa i trwałości ogumienia. Tygodniowa kontrola i precyzyjna regulacja mogą znacząco przedłużyć żywotność opon i zmniejszyć zużycie paliwa. Nie zaniedbuj tego prostego, ale kluczowego aspektu konserwacji swojego ciągnika.

Pamiętaj, że prawidłowe ciśnienie opon C-330 to inwestycja w wydajność i ekonomikę pracy. Dzięki odpowiedniej trosce o ogumienie, Twój Ursus C-330 będzie służył Ci niezawodnie przez długie lata, zapewniając komfort i efektywność w każdych warunkach polowych.

Źródło:

[1]

https://www.okiemrolnika.pl/jakie-cisnienie-w-tylnych-oponach-ursusa-c-330

[2]

https://www.dlasiebie.pl/ile-powietrza-w-tylnym-kole-c-330/

[3]

https://chemik24.pl/jakie-cisnienie-w-tylnych-oponach-c330/

[4]

http://www.umserwis.fora.pl/mechanika-pojazdowa,2/prawidlowe-cisnienie-w-ogumieniu,4070-15.html

Oceń artykuł

rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. Przewodnik po silnikach 1.4 TSI – Opinie i doświadczenia kierowców
  2. BMW: Opony Run Flat czy Zwykłe? Porównanie i Wybór dla Twojego Auta
  3. Ile kosztuje remont silnika? Poznaj ceny i czynniki wpływające
  4. Tuning Toyota Yaris – Przewodnik po najlepszych modyfikacjach i ulepszeniach
  5. Poradnik dotyczący sprzedaży auta za granicę – Praktyczne wskazówki
Autor Michał Nowak
Michał Nowak

Cześć, nazywam się Michał Nowak i jestem twórcą portalu, który łączy pasję do technologii, motorsportu, ekologii i klasycznych oraz nowoczesnych pojazdów. Jako entuzjasta innowacji i wielbiciel motoryzacyjnych emocji, łączę wiedzę o elektrykach, akcesoriach i klasykach z głębokim zainteresowaniem ekologicznymi rozwiązaniami. Na moim portalu znajdziesz porady, analizy i nowinki, które pomogą Ci zrozumieć świat pojazdów i technologii z perspektywy przyszłości oraz tradycji. Dołącz do mnie w tej fascynującej podróży!

Udostępnij artykuł

Napisz komentarz

Polecane artykuły